Cannabis!?

Jag har snubblat över en svår och mycket tänkvärd fråga/ställningstagande. Jag har läst att cannabis kan hindra muskelförtvining. I Sverige kan man inte få det på recept, men det finns att få på recept i andra länder. Frågan är då: Ska man gå mot lagen för att möjligen stoppa muskelförtviningen vilket en dag kan sätta mig i rullstol, eller ska man tro att cannabis inte finns på recept i sverige av en viss orsak!? Det är fruktansvärt svårt för mig att ta ställning i denna fråga då jag är stor motståndare mot all typ av narkotika. Men tänk om det kunde ge mig ett rikare liv, ett liv där jag kan klara mig själv och inte behöver vara beroende av andra, nu är jag ju inte där ännu, men det är ju inte omöjligt att den dagen kan komma! Tänk om man skulle börja testa detta och att man blir beroende, eller om det skullle göra mer skada än positiv verkan på kroppen, eller man skulle ha så pass otur att polisen blir inblandad. Det som lockar är ändå ett för mig friskare liv, jag vet inte ens om det tåls att tänka på…..

*Tänker vidare*

Published in: on juni 15, 2009 at 1:08 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://lgmd.wordpress.com/2009/06/15/cannabis/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

