Dålig uppdatering!

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera, men ska från och med nu bli bättre på detta!

Det har hänt en del sedan senast. Jag har varit i Linköping och fått fart på saker! Läkaren i Linköping remitterade mig för att göra undersökning av hjärta och lungor, då min sjukdom kan påverka dessa organ. Har dock inte fått svar på undersökningarna ännu. Jag har fått kontakt med vuxen hab igen, vilket känns jätte skönt.

Jag har varit på möte med en arbetsterapeut för att bla få en höjd toalettstol, då den som jag har nu är alldeles för låg och på en svag dag så är det knappt jag kan komma upp… Jag har varit fruktansvärt emot att f ta emot någon hjälp som visar eller ”påminner mig” om att jag är sjuk, men eftersom jag sakta men säkert blir sämre så inser jag att jag måste börja ta emot hjälp vilket kanske gör att det avlastar och på så sätt kan jag spara mina krafter till det jag behöver dem till! Jaja, jag ska inte säga att jag är glad för detta, för de flesta hjälpmedel som finns är skit fula och det bara skriker ålderdomshem om dem. Haha, när jag tog upp att jag behövde en högre toalettstol så frågar hon mig om jag kan tänka mig att ha en en sån ”sits” som man bara sätter direkt på toalettstolen! Men va fan tror hon? Jag är 23 år inte fasen vill jag ha en sån! Hmm, ja vad tycker ni? Tycker ni att jag ska snällt ta vad jag kan få eller har jag en rätt att säga ”Nej tack”?

Nu ska jag försöka släna in lite fakta om Lgmd för den som är intresserad! För ett av syftena med denna blogg är att öka kunskapen och förhoppningsvis få människor i min närhet att lättare förstå vad som är ”fel med mig”, för jag inser att det kan vara svårt för vänner och familj att fråga, det ses ju lite som ”tabu” man vill lixom inte tränga sig på! Sen är det ju så att detta är lite av terapi för mig du som nu läser detta har förmodligen fått en liten inbjudan av mig på Facebook, den har du fått för du finns i min krets av ” de jag litar på”. Nu ska du inte känna att du måste läsa min blogg, det är lixom bara en inbjudan så att du har möjligheten om du vill!=) Sen är det ju också så att detta är lite av terapi för mig, det är ett steg i riktningen för att inte skämmas över den jag är och istället berätta what´s up lixom!

Peace*

Published in: on oktober 1, 2009 at 4:03 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://lgmd.wordpress.com/2009/10/01/dalig-uppdatering/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

