Smörgåstårta*

Helgen har vatt hektisk! Jag har gjort smörgås tårta, med hjälp av min räddare Britt! Men jag kan hälsa och säga att den blev mycket god!=) Anledningen till smörgåstårtan är att min käre farsgubbe fyller år idag, fast vi firade honom igår för Josef skulle tillbaka tii Växjö! Men jag har vatt hos pappa idag också, smörgåstårta 2 dagar i rad, inte illa! Har även haft tid att hälsa på mammsen, hon låter fortfarande som en kråka men har ingen feber, så jag tror att hon är tillbaka på jobbet idag!

Ohhhh, vi eller mer mamma har fått goda nyheter, det verkar som att det mesta med bodelningen efter min morfar är klart…Lite klirr i kassan kanske?!;) Men helst skulle jag vilja att han kom tillbaka och fick leva ett par härliga år till, det gick lixom alldeles för fort på slutet… Nu när jag sitter och tänker på han så kommer jag ihåg hur han ofta sa när man pratade om att en människa var så god och snäll ”har du sett han ärva?”  Och det är ju så på pricken, fatta hur många familjer som splittras och blir arga på varandra pga en person dör och efterlevande ska ärva. Människor kan bli som förbytta, och jag tycker det är så sjukt att pengar kan ha den inverkan på folk! Men det är skönt att mamma och hennes sys* är så tajta så de aldrig någonsin skulle låta nåt sånt komma emellan dem! Bless*

Nu ska jag lägga mej å löka ett tag! Senare kommer nog ett inlägg om att skämmas över att skämmas som jag gått och tänkt över ett tag!

Peace out!*                          C*

Published in: on oktober 12, 2009 at 1:35 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://lgmd.wordpress.com/2009/10/12/smorgastarta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lämna en kommentar